tisdag 14 juni 2011

Nostalgi

Jag har funderat och klurat på en sak ett tag nu... Jason Derulos "nya" låt 'don't want go home' är ju som de flesta vet, många andra (gamla) låtar, typ, ihopsatt till en "ny". Det jag har försökt komma på, är vilken låt som spelas i introt och i bakgrunden hela låten.. Jag visste att det var en riktigt gammal låt, då menar jag när-jag-gick-i-mellanstadiet-gammal låt liksom. Så igår när vi satt i bilen och spelade massa låtar så frågade jag, L och S om dom hade någon aning, så S sökte runt lite på youtube och det visa sig att det är så, att det är flera som har gjort olika versioner på denna låten.. och självklart är det ju en av mina favorit "Oslo" låtar liksom (plus att jag hade rätt om att det var en 90tals låt också).

Så retligt när man vet vilken låt det är, men att man verkligen inte kan komma på det.. Sånt kan reta mig i flera dagar. Måste, bara måste komma på det.. Som tur va så hitta vi ju dom låtarna jag menade.
Så här ni dom:

90tal, känn nostalgin flöda!


 Oslo-minnen!

2 kommentarer: