söndag 15 maj 2011

Ångest!

Jag har gått runt och känt ångest hela dagen idag, ångest över något jag inte riktigt har kunnat sätta fingret på. Jag har känt mig allmänt nedstämd och ledsen, det låter helt sjukt men det har verkligen känts som att något helt plötsligt saknas i mitt liv, eller rättare sagt, i mina vardagliga rutiner.. När jag hoppade av bussen och började promenera hem i regnet, märkte jag helt plötsligt att det inte bara var regndroppar som rann ner för kinderna, utan även mina egna tårar.. Från ingenstans.. Jättekonstigt!
Jag har listat ut att anledningen att jag har känt mig såhär, är faktiskt för att jag har slutat röka.. Det är kanske inte är cigaretterna i sig jag saknar, men det är den där rutinen, vanan, att fylla ut "dö tiden" med en cigarett, det saknas.. Jag är inte överdramatisk nu, tro mig! Min läkare sa faktiskt, att man kan känna sig nedstämd och lätt deprimerad när man slutar röka, speciellt när det sker så snabbt. Det blir en chock för kroppen och hjärnan.. Hemsk, hemsk känsla.
Jag har "slutat" röka några gånger tidigare, men det har aldrig känts såhär..

Men jag har mig själv att skylla, för jag har själv satt mig i detta beroendets makt.. Skit också!

Behövde få skriva av mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar