söndag 22 maj 2011

Sunday funday...

oohh, denna helgen har varit helt upp och ner! Det började i lördags morse.. Jag hade ställt klockan på 07.00 för att jag skulle hinna upp och duscha och göra iordning mig innan jobbet.. Och yes, klockan ringer prick 07.00, men jag ligger självklart och snoozar en stund.. så ungefär en halv timme senare flyger jag upp ur sängen, hoppar in i duschen fort som f a n, sminkar mig och sätter upp håret i en bulle, fixar snabbt iordning en mat låda och halv springer ner till bussen..
Kommer fram till jobbet lite halv andfådd, kollar igenom mailen och sådär, när jag helt plötsligt hör dörren öppnas.. Ehhmm.. In kommer min kollega och där sitter jag och fattar ingenting (eftersom vi bara är en som öppnar). Jag frågar varför hon är så tidig.. Och hon frågar såklart mig samma sak... ooohh, jag hade naturligtvis kollat fel på schemat!! Jag skulle inte öppna, jag började kl 12!! Ja, så det var inte så mycket att göra åt saken haha.. Fick sitta på jobbet och fördriva tiden, med att läsa typ alla bloggar som finns!

Så kommer vi till idag! Idag skulle jag alltså börja lite senare, kl 13.00, så igår kväll satt jag uppe och kollade på Sagan om ringen. Den höll på fram till ett på natten typ och jag somnade kanske runt halv två.. Jag hade ju tänkt att jag ändå skulle få många timmars sömn, eftersom jag inte behövde gå upp tidigare än 11 liksom... Men icke sa nicke... När telefonen började ge ifrån sig massa ljud på morgonen, trodde jag ju såklart att det var alarmklockan, så jag försökte hitta snooze-knappen.. Men det fanns ingen, såklart.. För det var inte alarmet utan det ringde ju.. Det var min kollega som ringde och sa att hon var sjuk, hon hade haft feber hela natten.. Klockan var strax innan 9, så det var bara att hoppa ur sängen och slänga på mig kläder, sminka mig i all hast och försöka lokalisera mina jobbnycklar! Som tur var så fick jag skjuts till jobbet, haha.. Så det blev inte allt för stressigt!

Well... Nu väntar det jobb både måndag och tisdag, sedan är jag ledig ons-fredag. Jobbar kort dag på lördag, därefter är jag faktiskt långledig ett tag, men det blir inte bara frid och fröjd då..  hmm!

Men nu kan jag inte sitta här längre.. Nu är det nämligen SOLSIDAN (!!), hur underbart är det inte att dom visar hela säsong 1 nu!!! Woho, mina söndagar framöver är räddade!!

Later.
xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar